Reach truck – wózki wysokiego składowania

Oferowane przez nas reach trucki, czyli wózki wysokiego składowania, są niezbędnym wyposażeniem wszystkich wysokich magazynów. Od tego typu sprzętu oczekuje się nie tylko dużej wysokości unoszenia, ale też stosunkowo niewielkich gabarytów i ergonomicznej konstrukcji, aby możliwe było sprawne manewrowanie w wąskich przestrzeniach pomiędzy magazynowymi regałami.

Posiadamy w ofercie wózki wysokiego składowania marki Hangcha w dwóch opcjach – z podestem do pracy stojącej oraz z siedziskiem dla operatora. Różnią się one nie tylko komfortem użytkowania, ale też nieznacznie parametrami technicznymi, w tym rodzajami dostępnych masztów i ich zasięgiem. Oba wózki mają w standardzie m.in. zintegrowany przesuw boczny i ogumienie poliuretanowe.

Dopasowanie wysokości masztu i wysokości podnoszenia

Wysokość podnoszenia uzależniona jest od rodzaju zastosowanych masztów. Największy zakres posiadają maszty trójczłonowe (triplex), które są instalowane do wózków widłowych Hangcha typu reach truck jako opcja dodatkowa. Dostępne są też bardzo przydatne maszty dwuczłonowe (duplex) z dużym wolnym skokiem.

Podstawowym kryterium dopasowania masztu jest pożądana wysokość podnoszenia (maksymalna odległość pomiędzy podłożem, a górną krawędzią wideł). Jej obliczenie jest dość proste: do wysokości zainstalowania półki na regale, z której będzie pobierany ładunek, należy dodać 150 – 200 mm i w ten sposób otrzymamy optymalną wysokość podnoszenia. Około 20-centymetrowy zapas pozwoli na swobodne zdejmowanie palet z towarem, zamiast bardzo ryzykownego ciągnięcia palety po powierzchni półki. Należy pamiętać, że wysokość podnoszenia nie jest równa wysokości masztu. Wybierając wózek wystarczy sprawdzić w specyfikacji maksymalną wysokość podnoszenia.

Kiedy najbardziej przydatny będzie maszt duplex z dużym wolnym skokiem?

Wysokość masztu wózka widłowego ma też bardzo duże znaczenie ze względu na przestrzeń, w której wózek będzie pracował. Jeżeli na drodze wózka znajdują się bramy lub będzie on musiał wjeżdżać do niskich przestrzeni ładunkowych, należy precyzyjnie określić wysokość złożonego masztu – z odpowiednim „zapasem”, który pozwoli na bezpieczny przejazd.

Często potrzebujemy maksymalnie wykorzystać możliwość podnoszenia, bez zwiększania wysokości masztu. Do tego celu idealnie nadają się maszty typu duplex z pełnym wolnym skokiem, czyli dużą wysokością swobodnego podnoszenia bez rozciągania masztu teleskopowego. W tego typu masztach karetka wznosi się do szczytu masztu stałego, a dopiero potem zaczyna wysuwać się wewnętrzna rama. W części masztów typu triplex te procesy są równoległe, co uniemożliwia podnoszenie towarów w przestrzeniach, w których wysokość jest tylko nieznacznie większa od wysokości złożonego masztu.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.