SERIA XF 8.0-12t spalinowe
o udźwigu 8000kg do 12000kg
Mając na uwadze fakt, że wzrost komfortu pracy przyczynia się do wzrostu efektywności, przy projektowaniu wózków widłowych serii XF 8-12t położono duży nacisk na łatwość i komfort operowania. Jedną z najważniejszych zmian to redukcja poziomu wibracji, którą osiągnięto poprzez zmodyfikowanie zawieszenie silnika, zastosowanie amortyzowanego fotela operatora czy amortyzowanej kabiny.



Ekologia
Głównym założeniem przy projektowaniu wózków serii XF 8-12t była ekologia. Materiały i procesy wykorzystywane przy produkcji nie obciążają środowiska naturalnego, a poziom generowanego hałasu i emisji spalin został znacząco obniżony.
Dzięki zaawansowanej konstrukcji silników osiągnięto równowagę pomiędzy wysoką mocą, a niską emisją spalin. Wózki serii XF 8-12t mogą być wyposażone w silniki diesla spełniające normę emisji spalin Euro 3.
Z procesu produkcyjnego wyeliminowane zostały wszystkie szkodliwe materiały takie jak na przykład azbest. Na skutek zastosowania tłumików w układzie dolotowym, wydechowym oraz wykładzin dźwiękochłonnych poziom generowanego hałasu zredukowany został o 3 dB.
Komfort
- Czytelny wyświetlacz LCD umieszczony w dobrze widocznym miejscu pozwala operatorowi na bieżące monitorowanie parametrów pracy wózka.
- Zaprojektowany na nowo przełącznik kierunku jazdy oraz wyłącznik kierunkowskazu zespolony z wyłącznikiem świateł mają ergonomiczną budowę a ich obsługa jest intuicyjna.
- Siła potrzebna do zaciągnięcia dźwigni hamulca postojowego to jedyne 90N.
- Kierownica o małej średnicy oraz możliwość regulacji kąta nachylenia kolumny kierowniczej zapewniają wysoki komfort pracy. Szybie reakcje na ruchy kierownicą ułatwiają manewrowanie w ciasnych miejscach.
- Wzorowane na samochodowych ergonomiczne pedały pracują lekko i precyzyjnie.
Wydajność
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii wózki serii XF charakteryzują się wysoką wydajnością przy niskim zużyciu energii. Na skutek modyfikacji układu przeniesienia napędu zredukowane zostały działające w nim siły tarcia. Poprawiło to wydajność układu oraz pozwoliło na wzrost prędkości maksymalnej wózka o 20%
Nowe tylne lampy LED oraz innowacyjne reflektory przednie cechują się niskim zużyciem energii, wyższą emisją światła oraz większą żywotnością.
Układ hydrauliczny wyposażony został w nowatorski system dynamicznego pomiaru obciążenia, dzięki czemu zredukowana została ilość oleju w układzie, spadło zużycie energii oraz wzrosła o 15% prędkość podnoszenia.
Łatwa konserwacja
Dzięki dobrze przemyślanej konstrukcji przeglądy i naprawy są szybsze, a krótsze okresy w których wózek jest wyłączony z ruchu wpływają na obniżenie kosztów eksploatacji.
Prosty w wymianie i umieszczony w łatwo dostępnym miejscu filtr powietrza.
Szybka wymiana szczęk hamulcowych dzięki umieszczeniu bębnów hamulcowych na zewnątrz piast.
Łatwy dostęp do bagnetów poziomu oleju hydraulicznego i silnikowego, filtrów, korków wlewów itp.
Mocne sprężyny gazowe ułatwiają otwieranie i zamykanie pokrywy silnika.
Niezawodność
Wózki serii XF to większa niezawodność a co za tym idzie – mniej przestojów. Seria XF to idealna propozycja dla klientów oczekujących wysokiej efektywności.
- Układ wykrywający obecność operatora blokuje możliwość korzystania z funkcji podnoszenia ładunków i przechyłu masztu w sytuacji gdy operator nie siedzi w fotelu.
- Specjalny zawór ograniczający przepływ oleju zabezpiecza przed nagłym opadnięciem masztu w przypadku uszkodzenia przewodów hydraulicznych.
Bezpieczeństwo
Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii wózki serii XF gwarantują wysoki poziom bezpieczeństwa zarówno operatorowi jak i otoczeniu. Akumulator energii wbudowany w układ hamulcowy pozwala na czterokrotne hamowanie po wyłączeniu silnika. Blokada sprężyny gazowej zapobiega przypadkowemu opadnięciu pokrywy silnika. Dwa niezależne obiegi oleju hydraulicznego dla układu kierowniczego i układu wspomagania hamulców podnoszą komfort i bezpieczeństwo prowadzenia.
Osprzęt roboczy
Wózki serii XF 8-12t mogą być opcjonalnie wyposażone w dodatkowy osprzęt roboczy.
- Chwytaki.
- Obrotnice.
- Pozycjonery wideł.
- Chwytaki do rol papieru.
- etc.
Opcje dodatkowe
Producent | HANGCHA GROUP CO.,LTD. | |||||||||
Model | - | CPCD80-XW28 | CPCD100-XW28 | CPCD80-XW48 | CPCD100-XW48 | CPCD120-XXW48 | CPCD80-XW14(B) | CPCD100-XW14(B) | CPCD80-XW41(B) | CPCD100-XW41(B) |
Wysokość podnoszenia | h1(mm) | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 | 3000 |
Udźwig nominalny | Q(kg) | 8000 | 10000 | 8000 | 10000 | 12000 | 8000 | 10000 k | 8000 | 10000 |
Środek ciężkości ładunku | c(mm) | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 | 600 |
Długość do czoła karetki | I2(mm) | 3895 | 4242 | 3895 | 4242 | 4349 | 3895 | 4242 | 3895 | 4242 |
Szerokość całkowita | b1(mm) | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 | 2165 |
Karetka DIN 15 173-ISO 2328, klasa/typ A,B | - | IVA | IVA | IVA | IVA | IVA | IVA | IVA | IVA | IVA |
Szerokość karetki | b3(mm) | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 | 1950 |
Silnik, producent,typ | - | Cummins QSB4.5-C110 | Cummins QSB4.5-C110 | Cummins QSB4.5-C110 | Cummins QSB4.5-C110 | Cummins QSB4.5-C110 | ISUZU 6BG1QP | ISUZU 6BG1QP | ISUZU 6BG1QP | ISUZU 6BG1QP |
Standard emisji spalin | - | IIIA | IIIA | IIIB | IIIB | IIIB | I | I | II | II |
Moc silnika według DIN ISO 1585 | kW | 82 | 82 | 82 | 82 | 82 | 84,6 | 84,6 | 97,7 | 97,7 |
Prędkość obrotowa | obr./min | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 | 2200 |